Článek byl publikován 9. 8. 2014 v rubrice Kariéra | Počet komentářů: 0
zdroj obrázku: Flickr
Je vám zle od žaludku, potí se vám ruce, nedokážete se soustředit a hlavou se vám honí negativní scénáře typu – přijdu pozdě, budou se ke mně chovat povýšeně, budu koktat, mluvit páté přes deváté a nakonec z celého pohovoru vyjdu jako neschopné individuum. Pravděpodobně právě míříte na domluvený pohovor k zaměstnavateli, ale již při vstoupení do vchodových dveřích vás přepadl nepříjemný stres. Ale nebojte, nejste v tom sami!
Podobné pocity prožívá před důležitou schůzkou až 80 % populace. Stres na nás působí negativně a umí nás pěkně vykolejit. Pojďme se naučit využít tohoto strašáka v náš prospěch! Stres nás totiž dokáže také nakopnout k lepším výkonům. Při prvních příznacích stresu se mu příště nebraňte, ale naučte se ho ovládat, pracovat s ním a vytěžit z něj maximum.
Jak poznáte, že jste již ve stresu? Toto jsou jeho nejčastější příznaky.
Jak stres ale přetvořit, aby pracoval pro nás? Nacvičte si tyto dovednosti a uvidíte, že se při další stresové situaci budete cítit o něco lépe. Podívejte se na šest nejlepších cviků.
1. Představte si oranžovou barvu
Oranžová pomáhá k soustředění a ke zklidnění. Pokud máte problém si barvu představit jako takovou, stačí, když si vybavíte pomeranč, dýni nebo oranžové desky apod.
2. Procvičte si ramena
Ramena vytáhněte k uším co nejvýše. Vydržte v napětí a poté nechte ramena padnout dolů, jako by z vás stres spadl, a uvolněte se.
3. Myslete pozitivně
Představte si pozitivní scénář vaší schůzky. Jak vstupujete do místnosti, jak skvěle bude pohovor probíhat, až po jeho úspěšné zakončení. Představte si vše barvitě a do co nejmenších detailů.
4. Povídejte si sami se sebou
Povzbuďte se! Opakujte si pozitivní myšlenky o úspěchu i sobě samém, znovu a znovu a hlasitě. Utvrdíte se tím ve svém názoru i odhodlání. Vyslovit své myšlenky nahlas je významný krok k jejich uskutečnění. Pamatujte si, že vaše myšlenky zásadně ovlivňují vaše reakce.
5. Pohled z druhé strany
Před přijímacím pohovorem si doma oblékněte oblečení, ve kterém máte v plánu pohovor absolvovat. Připravte si účes i doplňky, aby vaše představa odpovídala co nejvíce realitě. Takto připraveni se postavte před zrcadlo a pozorně se prohlédněte. Je vše v pořádku, rozptyluje vás něco? Takto totiž budete vypadat a bude na vás hleděno. Tímto nácvikem získáte jistotu, jak svou vizáží zapůsobíte na ostatní.
6. Nacvičte si pohovor u zrcadla
Posaďte se k zrcadlu a zaujměte vhodnou pozici a pozorujte, jak při sezení na židli působíte. Zkontrolujte si, zda se nehrbíte, nejste příliš zakloněni, zda není brada vysunutá, nepůsobíte strnule, v napětí nebo jestli nemáte překřížené nohy. Pokud jste našli správnou a uvolněnou polohu vsedě, zapamatujte si tento pohled v zrcadle a mějte ho uchovaný v paměti. Takto vás při pohovoru uvidí potenciální zaměstnavatel.
Nedovolte stresu, aby vám zbytečně pokazil vaši snahu a pečlivou přípravu na pohovor. Pokud vás v nejbližší době čeká podobná stresová situace, aplikujte hned tyto dovednosti. Čím dříve začnete, tím rychleji a snadněji budete stres ovládat. Budete klidnější, výkonnější a úspěchy se jistě brzy dostaví.
Hodně štěstí!
Líbil se vám článek? Nasdílejte ho nebo nám nechte komentář
rubrika: Kariéra
klíčová slova: měkké dovednosti, nácvik dovedností, osobní rozvoj, přijímací pohovor, soft skills, stres
Ráda pomáhám využívat potenciál lidí naplno, proto se věnuji kariérnímu a studijnímu poradenství. Zabývám se komunikací a mezilidskými vztahy. Ve společnosti H-Enter školím rozvoj prezentačních a komunikačních dovedností. více o mně